νέα τέχνη.7&8 “στην τέχνη παριστάνονται οι εξυπηρετήσεις για αλληλεπιδράσεις “πρόσωπο με πρόσωπο” “

Τετάρτη, 18/04/07

7. στην τέχνη τώρα παριστάνονται οι εξυπηρετήσεις για αλληλεπιδράσεις «πρόσωπο με πρόσωπο»

– όπου: η » πρόσωπο με πρόσωπο» αλληλεπίδραση είναι η ποιητική αρχή, και η χρήση των μέσων αντιπροσωπεύει την καλλιτεχνική αρχή

– η δικτυακή τέχνη έχει να κανει πια λίγο με αυτό που η τέχνη παρουσιάζε μέχρι σήμερα

– μετά από τα δίκτυα, όλα τα γεγονότα της προηγούμενης τέχνης μπορούν να αντιμετωπιστούν κριτικά ως διαλογική σχέση μεταξύ τουλάχιστον 2 ανθρώπων [ καλλιτέχνης/θεατής ]

– και ο καλλιτέχνης και ο θεατής ενσαρκώνουν τούς νέους ρόλους της αλληλεπίδρασης και παράγουν παραστάσεις γιά την εξυπηρέτηση της ανοιχτής αλληλεπίδρασης

– η αλληλεπίδραση δεν εκφράζεται απλά από ένα κουμπί σε μια φόρμα επιλογών– , ούτε είναι δυνατόν να αναπαριστά προσωπικά ή ομαδικά συμφέροντα επικοινωνίας

– η αλληλεπίδραση παριστάνεται από την αστάθεια των δράσεων των χρηστών της, με τη μορφή της «ανοικτής-πηγής»

– οι μορφές που παριστάνει η τέχνη δίνονται σε ένα ευρύ φάσμα όλων των πιθανών τροπολογιών διαδράσης, παρέχοντας πεδία για ανοιχτές κοινόχρηστες διαδραστικές ενέργειες

η νέα παράσταση εξυπηρετέι στο να εκφράζεται η αστάθεια της σχέσης “πρόσωπο με πρόσωπο” – και επομένως και η άγνωστη απροσδόκητη επόμενη κρίση, διαφωνία, γκρέμισμα, παραγωγή, εξέλιξη

– η μετά το δίκτυο τέχνη όταν εξυπηρετεί την ανοιχτή αλληλεπίδραση είναι αφελές να παριστά οικονομικά, κοινωνικά ή προσωπικά συμφέροντα, – όπως παριστούσε η τέχνη του παρελθόντος και σήμερα συνεχίζει να αναπαριστά η διασκέδαση

– η δικτυακή αλληλεπιδραστική τέχνη επειδή δεν μπορει να αναπαριστα κανένα συμφέρον, δρά εντελώς αντίθετα απο τις αναπαραστικές ανάγκες εγωϊστικών, οικονομικών, κοινωνικών συμφερόντων (όπως οι επιχειρήσεις πολιτισμού, τέχνης, διασκέδασης και ενημέρωσης)

– τα δικτυκά έργα εξυπηρετόντας την αλληλεπίδραση ανθρώπων προς ανθρώπους και επομένως δρόντας αντίθετα προς τις αναπαραστάσεις που εξυπηρετούν συμφέροντα, δεν παράγουν έργα δικτυακής ουτοπίας (για ευχάριστη διασκέδαση υψηλού επιπέδου, όπως γινόταν με τη τέχνη του 20ου αιώνα)

– σήμερα, μια προσωπική έκφραση, ένα έργο, μία δράση, την αντιλαμβανόμαστε ως προϊόν που έχει καταναλώσει δικτυακές αλληλεπιδρασεις , (- αντίθετα η εμμονή στη «μοναδικότητα» των αναπαραστάσεων των εγωϊστικών, οικονομικών, κοινωνικών συμφερόντων μοίαζει αφελής,, βαρετή ή αστεία )

οποιαδήποτε δράση οποιουδήποτε προς οποιονδήποτε = η νέα ποιητική αρχή

8. οποιαδήποτε δράση, που συνδέει 2 άτομα, εμφανίζεται ως δομή = καλλιτεχνική αρχή .

οποιαδήποτε διανθρώπινη δράση, υπό τους όρους τέχνης, γίνεται αντιληπτή ως καλλιτεχνική δομή .


[ πρωτο δημοσιεύτηκε: http://www.idea.org.uk/cfront/workshop/dimos/art_after_the_networks.htm ]

το παραπάνω κείμενο είναι μέρος ενός συνόλου:

https://dromos1.wordpress.com/2007/04/28/newart2000/

Advertisements

4 Σχόλια “νέα τέχνη.7&8 “στην τέχνη παριστάνονται οι εξυπηρετήσεις για αλληλεπιδράσεις “πρόσωπο με πρόσωπο” “”

  1. άλληλος Says:

    Χαιρετώ 8-)

    Δύο σημεία :
    1
    Κατάλαβα καλά ότι εννοείς (μεταξύ άλλων) πως…
    …η τέχνη του παρελθόντος παριστούσε (και εξυπηρετούσε;) οικονομικά, κοινωνικά ή προσωπικά συμφέροντα…
    …ενώ αυτό τον ρόλο, σήμερα, τον «αναλαμβάνει» η διασκέδαση;
    Αν ναι, σημαίνει μήπως αυτό, ότι στο παρελθόν η τέχνη ήταν διασκέδαση ενώ σήμερα όχι; Ή εν πάση περιπτώσει, ότι υπάρχει κάποιο είδος ασυμβατότητας μεταξύ τέχνης και διασκέδασης;

    2
    Κατάλαβα καλά ότι εννοείς πως…
    οποιαδήποτε δράση, που συνδέει 2 άτομα και εμφανίζεται ως δομή συνιστά καλλιτεχνική αρχή ;

    Έχεις επίσης πει ότι,
    την καλλιτεχνική αρχή αντιπροσωπεύει η χρήση των μέσων
    και ότι
    μια δομή, είναι μια σειρά από επαναλήψεις του τύπου 1 1 1.2 1 1.3 1 1 1.2 περίπου όπως μια παρτιτούρα μουσικής.

    Στη φράση
    οποιαδήποτε διανθρώπινη δράση, υπό τους όρους τέχνης, γίνεται αντιληπτή ως καλλιτεχνική δομή .

    τι έχεις υπ’ όψιν σου όταν αναφέρεσαι σε
    «όρους τέχνης» (=ανάλυση εργασίας; =το να σχολιάζεις τα πλαίσια στα οποία είναι δυνατόν να ισχύει η τέχνη;)

    και τι με το
    «καλλιτεχνική δομή» ( =? καλλιτεχνική αρχή , = ? έργο τέχνης)

    Γίνεται να το διατυπώσεις σε πιο γου και α, γα, του και τα, όλο μαζί ?
    ή το βρίσκεις μάταιο για την περίπτωσή μου? 8O
    (κάτι που πιθανότατα και να ισχύει :roll: )

  2. άλληλος Says:

    if “καταλαβαίνω κάτι” = “ανα-γνωρίζω τη δομή του” = “μπορώ να το ανα-παραστήσω” then

    Αναπαραγωγή (;) 1
    =================

    (νέα) ποιητική αρχή:

    μια ποιητική αρχή είναι
    η αρχική και ουσιαστική ώθηση για μια εκδήλωση,
    η αρχή για να συμβεί η τέχνη (το έργο τέχνης).

    η παρουσία των προσώπων είναι μια νέα ποιητική αρχή

    [ η παρουσία ] η έκφραση των προσώπων, ως ενστερνισμένες δομές και ως προσωπικές προθέσεις, είναι μια νέα ποιητική αρχή

    οποιαδήποτε παρουσία ανθρώπινης χρήσης των μέσων συνιστά μια ποιητική αρχή

    … η “πρόσωπο με πρόσωπο” αλληλεπίδραση είναι η ποιητική αρχή…

    οποιαδήποτε δράση οποιουδήποτε προς οποιονδήποτε = η νέα ποιητική αρχή

    η ποιητική αρχή των αλληλεπιδράσεων διαφωτίζει τις δομές του αντίρροπου ρεύματός της: τις διαστρεβλώσεις που παράγονται από την αναποτελεσματικότητα της λογοκεντρικής – συστημικής έκφρασης: “εμπόρευμα – διήγημα”
    ____________________________________________________
    (μια ποιητική αρχή δεν είναι μια καλλιτεχνική αρχή)
    ____________________________________________________

    (νέα) καλλιτεχνική αρχή:

    καλλιτεχνικότητα (καλλιτεχνικές αρχές) είναι
    όλοι οι μηχανισμοί, υπολογισμοί, υλικά, σχέσεις μετρήσιμες που θα χρησιμοποιηθούν για να παραχθεί το έργο.

    το δίκτυο των σχέσεων είναι μια νέα καλλιτεχνική αρχή
    εκφρασμένες προσωπικές σχέσεις είναι νέες καλλιτεχνικές αρχές

    οι αλληλεπιδράσεις στις πραγματικές ή τις απομακρυσμένες δικτυακές σχέσεις συνιστούν τις νέες καλλιτεχνικές αρχές

    οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι καλλιτεχνικές αρχές όταν ερευνούν (όταν παριστάνουν την έρευνα) για τις καλλιτεχνικές δομές της μορφής τους

    …η χρήση των μέσων αντιπροσωπεύει την καλλιτεχνική αρχή …

    οποιαδήποτε δράση, που συνδέει 2 άτομα, εμφανίζεται ως δομή = καλλιτεχνική αρχή

    τα διαπροσωπικά στοιχεία όπως μια πόλη, ή ένα δίκτυο, …, μπορούν να αντιμετωπισθούν ως νέες καλλιτεχνικές αρχές

    =================
    else “να μη το κουράζω άλλο”
    end (?) if

  3. dimos dimitriou Says:

    ναι, ναι, ναι :),

    (για να συνδέσω την ποιητικη με την καλλιτεχνικη αρχή επαναλαμβάνω με δικα μου λόγια:)

    το stimulus, η πρόκληση παράγεται απ τη «προσωπο-με-προσωπο» σχέση

    τώρα,
    πως συνδέεται η ποιητικη άρχή με το καλλιτεχνική οργάνωση?

    0. παραγωγή

    Για να παραχθεί το καλλιτεχνικό έργο χρησιμοποιούνται έννοιες και τεχνικές. Ένας χαμός απο υπολογισμούς, εργαλεία, υλικά. Έτσι ώστε να παρασταθεί η ποιητική αρχή.
    Τη ποιητικότητα της σχέσης «προσωπο με προσωπο», τη συλλαμβάνουμε σαν ένα πλήθος απο μικροστιγμές που απο μόνες τους δεν έχουν νόημα. Οι προκλητικές μικροστιγμές, stimuli,μπορούν να οργανωθούν σε έννοιες και σε τάξεις εννοιών.
    Κατα τη διαδικασία της παραγωγής του έργου, τα χωρίς νόημα stimuli συνδέονται σε οργανισμούς εννοιών, δομούνται. Η ποιητικότητα κρατά ζωντανά ανοιχτη τη διαδικασία του να οργανωθούν οι μικροστιγμές σε οργανισμό εννοιων. Η ποιητικές στιγμές μετατρέπονται σε καλλιτεχνικό έργο, οργανώνονται, γίνονται έννοιες τέτοιες που να μπορούν να μεταδοθούν ή και να χρησιμοποιθούν απο άλλους. Η νέα οργάνωση είναι επικοινωνίσιμη.
    Η ποιητική αρχή είναι πλεον δομημένη έννοια. Δεν είναι πλέον πρόκληση, stimuli. Είναι οργανωμένες έννοιες σε εργαλεία, κώδικες, γλυπτά, ταινίες, ποιήματα. Στο τελικό έργο που παράγεται, έχει χαθεί η διανοητική εργασία. Αυτό που έχουμε είναι ενας λογικά οργανωμένος γλωσσολογικός οργανισμός απο τεχνικές και έννοιες. Ο επικοινωνίσιμος οργανισμός εννοιών έχει ανταλλάξει τις ανοργάνωτες ποιητικές μικροστιγμές.

    —————————-
    1. απ τη ποιητική στή καλλιτεχνική αρχή

    η αλληλεπίδραση (ανθρώπινες σχέσεις) είναι η ποιητική αρχή που παρίσταται καλλιτεχνικά με δομημένες εκφράσεις. Δομημένες εκφράσεις όπως σχεδιο, γεωμετρία, ρυθμός, κώδικας, αλλά και πόλη, δίκτυο, κοινωνικές τεχνικές κλπ.
    Ποιές τεχνικές και πώς θα οργανωθούν για να παρασταθεί η ποιητική αρχή της σχέσης «προσωπο με προσωπο»?
    =Απαιτήσεις:
    Η «πρόσωπο με πρόσωπο» σχέση ως ποιητική αρχή για να είναι τέτοια, χρειάζεται να είναι ανοιχτή στον εαυτο της. Να αποδίδει τον αυτοπροσδιορισμό της μέσα στη ροή του χρόνου. Δυναμική σχέση. Ιστορικά αυτοπροσδιοριζόμενη. Ανοιχτή σχέση, προσδιοριζόμενη από τις ίδίες της τις δράσεις. Να παράγει αυτόνομα τις έννοιες της αυτο-οργάνωσης της. Και κατα την αναπαραγωγή της να μπορεί να παραχθεί νέα οργάνωση (με τη χρήση της να ξεπερνιέται η προηγούμενη ιστορική μορφή).

    2.
    απ τη καλλιτεχνική αρχή στη ποιητική αρχή
    Σε μια δομημένη έκφραση : σε ένα κινηματογραφικό ή μουσικό έργο, ή στις θεσμιμένες πρακτικες΄μιας κοινοτητας, ή στη διαμόρφωση των εξυπηρετήσεων ένος δίκτυου, στον κώδικα ένος προγράμματος, μπορούμε να κάνουμε κριτική για τις έννοιες, τις τεχνικές και τα υλικά που εξυπηρετούν τη παράσταση της νεας ποιητικής: τις διανθρώπινες σχέσεις.

    με ποιο τρόπο? Ζώντας μέσα στο έργο. Κάνουμε κριτική την ώρα που αναπαράγουμε το έργο, τον κώδικα, τη πόλη, το μηχανισμό.

    Για την εξυπηρέτητηση του αυτοπροσδιορισμού των δι-ανθρώπινων σχέσεων,
    δεν μπορούμε να δεχτούμε να προυπάρχει κανονισμός ή προγραμμα που να λειτουργεί σα μέτρο – γνωμονας, (με τη βοήθεια των οποίων να μπορούμε να ελέγξουμε το άν παρίστανται οι διανθρώπινες σχέσεις).


  4. […] 7&8. “στην τέχνη παριστάνονται οι εξυπηρετήσεις για α… — 3 comments […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: