τα μμε άρχισαν να πακετάρουν τη χαρά της εξέγερσης, (όπως: griots blog tag)

Δευτέρα, 15/12/08

η εξέγερση θάβεται από τις τρέχουσες γλώσσες, τις γλώσσες που γαλουχούν στη καταστολή, χρειαζόμαστε νέες γλώσσες

1. προϊστορία: J. Beuys «Ομογενές φιλτράρισμα για μακρύ πιάνο, ο μεγαλύτερος σύγχρονος συνθέτης είναι το παιδί της θαλιδομίδης» (μονωμένο πιάνο με κετσέ, performance ) 1966.

Performance: Staatliche Kunstakademie (Düsseldorf, North Rhine-Westphalia, Germany); Repository: Musée National d’Art Moderne (Paris, France)
αποθηκευμένο απο opossumd στό http://www.flickr.com/photos/opossumd/385881654/

joseph beuys, (felt covered piano), ο μεγαλύτερος συνθ�της είναι το παιδί της θαλιδομίδης

2: με αφορμή το griots tag

– griots blog tag: μιά συνάθροιση δικτυακού υλικού που αναφέρεται στη εξέγερση του δεκ.2008. Το περισσότερο υλικό που συμμαζεύται είναι άρθρα από επαγγελματίες μάνατζερς της κοινής γνώμης. Μια ανοιχτή σε όλους ¨δημοσιογραφία των πολιτών» μιά πλατφόρμα που όμως, μετά τη δικτύωση της εξέγερσης σε πόλεις της ελλάδας και του εξωτερικού, το griots μοιάζει σαν άλλο ένα δικτυακό λαϊφ-σταϊλ κόνσεπτ.

– Παρ’ όλα αυτά είναι τα λουλούδια αυτές τις μέρες που ανθίζουν απρόσμενα, απρόβλεπτα και προκαλούν κοινωνική εξέγερση με αφορμή το φόνο του 16χρονου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από αστυνομικό
– οι μαθητές, 15χρονα στους δρόμους αυτές τις μέρες, χιλιάδες παιδιά απρόσμενα σε πολλές πόλεις στην ελλάδα εκεί που δεν το περίμενε κανείς συμμετέχουν στην αντίδραση, που σημαίνει οτι εκεί που όλα μοιάζαν προβλέψιμα και υπό τον έλεγχο του συστήματος μας, αυτά ξέφυγαν, ξέσπασαν και ανθίζουν εκτός ελέγχου
– η χαρά της ζωής όπως και οι θλίψη με όλη τη σημασία τους: συμβαίνουν απρόσμενες απρόβλεπτες ανεξέλεγκτες

– οι γλώσσες που καλλιεργούμε είναι ανεπαρκείς μπρός στη χαρά, ή πιο σωστά, οι γλώσσες που παράγει η κοινωνία μας ελέγχουν τη χαρά τη συγκρατούν, τη μετατρέπουν σε αυτοκαταστολή και θλίψη. Η χαρά δεν προτείνει, είναι ότι είναι μόνον στο παρόν, είναι ακατέργαστη πρώτη ύλη, καμία ερμηνεία δεν την σπρώχνει να ξεσπάσει, όπως το νερό σαν πρώτη ύλη, δεν πηγάζει επειδή θα εμφιαλωθεί σε μπουκάλια ούτε επειδή μέσα από κανάλια θα ποτιστούν καλλιέργειες.
– αντιδρούν στην ασφυξία της ζωής τους, [και ουρλιάζουν μέσα μας για την ανεπάρκεια της ζωής] και ξεσπούν άναρθρα έως και βίαια, που πάει να πεί οτι ο πολιτισμός μας δίνει σημασία στο διαφορετικό μόνο όταν προκαλεί φόβο, όταν το απρόβλεπτο γίνεται τερατώδες

– αντιδρούν, προς τα που να εκφραστεί με τα απρόβλεπτα έργα της η ζωντάνια, μαθητές που εκπαιδεύονται να ματαιώνουν την έμπνευσή τους, ελάχιστα τους εμπνέουν ίσως και το τίποτε, είτε γιατι κανείς δεν ήθελε να αφήνει χώρο στη απρόβλεπτη φρεσκάδα, είτε γιατί οι περισσότεροι τους στρέφουν προς τα δικά του συμφέροντα, είτε γιατί στη κοινωνία μας απαξώνουμε τα εργαλεία για το πως να αφήνεις ανοιχτό χώρο στη φρεσκάδα, είτε γιατί δεν κυκλοφορούν οι γλωσσικοί κώδικες για να τους ακούει, είτε γιατί ελάχιστοι απολαμβάνουν το απρόβλεπτο, είτε γιατι η κοινωνία μας επέμενε και επιμένει να προκαθορίζει τον «ελεύθερο» χώρο των νέων, είτε γιατί με μια εκπληκτικά συντηριτική ανωριμότητα η κοινωνία μας φοβόταν και φοβάται τα έργα της ανεξέλεγκτης χαράς των νέων, είτε γιατί οι ιεραρχίες μας το μόνο που βλέπουν μπροστά στη φρεσκάδα ήταν χρήμα και οπαδούς

– Η απρόσμενη αντίδραση των μαθητών είναι χαρά της ζωής τους και της ζωής μας, οι ερμηνείες είναι δικές τους, τις περιμένουμε στα επόμενα χρόνια, την ακατέργαστη πρώτη ύλη της ζωής τους μας τη χαρίζουν, ε! χρειάζεται να αποτραβηχτούμε να αφήνουμε αδιαμόρφωτο και ανεξέλεγκτο το χώρο τους να τον φτιάξουν όπως θέλουν. Να αποτραβηχτούμε απο τις πηγές της πρώτης ύλης, να καθαρίσουμε το χώρο να πολλαπλασίαζεται η φρεσκάδα, να κατευθύνεται όπου θέλει και να παράγει έργα όπως γουστάρει.

— Το ίδιο σενάριο για χρήμα και για γραφειοκρατία παίζεται μπρος σε οποιαδήποτε ακατέργαση πρώτη ύλη : μόλις εμφανιστούν φρέσκες πρώτες ύλες ανοίγουν οι ορέξεις για εκμετάλευση, μπρός στο πλούτο που χαρίζει ανεξέλεγκτα η φρεσκάδα, η εκμετάλευση είναι το ίδιο φτωχό σενάριο που παίζεται χωρίς καμία φαντασία χωρίς παραλλαγές. Οι φρέσκες πρώτες ύλες χρησιμεύουν είτε για να βγεί χρήμα είτε για να διαφημιστεί η γραφειοκρατία. Έτσι και τώρα, μπρός στη χαρά που προκαλεί η αντίδραση των μαθητών, μπρος στην ανεκτίμητη φρέσκια πρώτη ύλη που ξεθάβει η εξέγερση, ανοίγονται οι ορέξειςγια να την εκμεταλευτούν με τα ίδια σενάρια, τη ίιδια γνωστή ξύλινη γλώσσα, τις ίδιες διαχειρίσεις κοινής γνώμης, με τις ίδιες δομές, με τις ίδιες κομματικές δικτυώσεις, ξανά εφαρμογές από τη λάσπη της μεταμοντέρνας θεωρίας, με τις ίδιες εξαρτήσεις εξουσίας, τα ίδια συμφέροντα και τις ιδιες πρακτικές της αμετροέπειας της αδιαφορίας της αρπαχτής που προκαλούν ασφυξία που προκάλεσε τη κοινωνική εξέγερση. Μπρός στις φρέσκες ύλες της εξέγερσης ανοίγονται οι ορέξεις για την εκμετάλευση τους. Η εκμετάλευση δεν νιώθει χαρά μπρος στις φρέσκιες πρώτες ύλες, η εκμετάλευση βλέπει μόνον χρήμα και ροές πληροφορίας.

Το griots blog tag είναι ένα περιστασιακό κανάλι όπου συμμαζεύονται περισσότερο άρθρα διαχείρισης της κοινής γνώμης από επαγγελματίες διαχειριστές και λιγώτερο άρθρα που παράγονται απο πολίτες. Άρθρα με τις γνωστές «γλώσσες» των μμε, μεταφέρονται στο δίκτυο με copy paste. Οι γλώσσες διαχείρισης της κοινής γνώμης είναι κατασκευασμένες ώστε να εξυπηρετούν: την παντοδυναμία των ισχυρών και την ασφυξία των ανίσχυρων. Αυτές τις γλώσσες, οι επαγγελματίες μμε δεν τις βάζουν σε κρίση, σαν όλα να λειτουργούν ορθά στο σύστημα χρήμα, μμε & κόμματα. Και εδώ είναι το ενδιαφέρον: οι στάτους-στάϊλ γλώσσες ερμηνεύουν την εξέγερση, χωρίς όμως να ξεθάβουν πρώτες ύλες από τη δική τους καταστολή. Οι ερμηνείες τους καταλύουν τις αντιδράσεις μέσα στις νομότυπες δομές του συστήματος. Οι ερμηνείες είναι σαν να επαναλαμβάνουν το σήμα: ηθική είναι το νομότυπο.

Οι απρόσμενες αντιδράσεις των μαθητών και η απρόσμενη κοινωνική εξέγερση εγκαινίασαν ένα νέο κοινωνικό δίκτυο, με υλικά της ζωής που θάβονται από τις κατατασταλτικές γλώσσες. Αυτό το κοινωνικό δίκτυο της εξέγερσης φτιαγμένο από αντιδράσεις «αξιοποιείται» σαν ένα νέο κοινωνικό κανάλι για να ρέουν οι πληροφορίες, οι γνωστές τετριμμένες ασφυξιογόνες ερμηνείες για την εξέγερση. Μοιάζει σαν να βρήκε κανείς στην εξέγερση, τη κατάλληλη συνθήκη για να πουλήσει μακροχρόνα δάνεια σχεδιασμένα ειδικά για τις ανάγκες των εξεγερμένων.

-Η κοινωνική εξέγερση είναι η πρωτοπορεία που φέρνει στην επιφάνεια πλούτο απο κατεσταλμένες φωνές, ψυχές ακατέργαστες. Οι ψυχές έχουν καταλυθεί, απο τότε που χρησιμοποιούνται σαν κανάλια για τις ροές της πληροφορίας. Απ τα τραγούδια που εγγράφουν τη θλίψη της αυτοκαταστολής, τις σκηνοθεσίες του τί είναι δίκαιο, τις οπουρτινιστικές λυκοφιλίες και έως τη γεύση της επιδερμίδας, οι γλώσσες να επικοινωνούμε ψυχή με ψυχή έχουν καταλυθεί, οι ψυχές είναι τα κανάλια – εξυπηρετητές για να ρέει το χρήμα. Ψυχές ακατέργαστες ξεσπάν απρόσμενα εναντίον του καθεστώτος του χρήματος. Οι αντιδράσεις βάζουν σε κρίση την ολική διαχείριση της ζωής από το χρήμα. Κοινωνική εξέγερση: είναι η πρωτοπορεία της ιστορίας μας. Και η οπισθοφυλακή είναι η γνωστή τετριμμένη «ερμηνεία» του συστήματος χρήμα μμε & κόμματα: καθαρίζει το τοπίο από τις ακατέργαστες ύλες που ξεθάβονται απ την εξέγερση, μεταδίδοντας οτι γνωρίζει τι φταίει στο σύστημα και πρέπει να διορθωθεί. Με άλλα λόγια ξέρουμε τι σας φταίει και θα τα διορθώσουμε, τα κεφάλια μέσα τώρα.
-Οι μαθητές που προκάλεσαν απρόσμενα τη κοινωνία σε εξέγερση, μένουν έξω από αυτό το δίκτυα των ειδικών που «ερμηνεύουν» τις αντιδράσεις τους. Η απρόσμενη φρεσκάδα που ξέσπασε στη κοινωνία μας, μένει έξω από τις δομές που μετατρέπουν πακετάρουν την εξέγερσή τους. Μένουν έξω απ το τετριμμένο κιτς φορμάρισμα της χαράς τους, δεν ζητάνε. Όταν οι άνθρωποι αντιδρούν και δεν μιλάνε σημαίνει πως δεν έχουνε γλώσσα για να επικοινωνούν όπως γουστάρουν. Που πάει να πεί πως η γλώσσα που έχουν είναι η γνωστή φτωχή τετριμμένη που προκαλεί αυτοκαταστολή. Κανένα όμως τετριμμένο, κιτς, γνωστό σενάριο αυτοκαταστολής δεν κατάφερε να καταργήσει ούτε και να προβλέψει το ξέσπασμα της αντίδρασης.

– Αν φαίνονται κάπως καθαρά αυτή τη στιγμή το πως ξεπετιόνται η μία μετά την άλλη οι ορέξεις για να καταναλώσουν τη χαρά, αυτή η ευκολία του να δείς, παράγεται από τις απρόσμενες αντιδράσεις χιλιάδων παιδιών και όχι απο τις τετριμμένες ερμηνείες
-οι μνήμες από την εξέγερση των χιλιάδων μαθητών θα προκαλούν αντιδράσεις όλων μας μπρός στη καταστολη πού γεννά η γλώσσα της ατέλειωτης διαπλοκής
-οι μνήμες απο την εξέγερση, που οι μαθητές δεν έχουν βρεί το πως να την αφηγηθούν, με νέες γλώσσες που να παράγονται απο τις πρωτες ύλες που ξέθαψε η εξέγερση, οι μνήμες δεν έχουν παρά να συνεχίζουν να προκαλούν για νέα νοήματα, για να μην εξοστρακιστούν από τις γνωστές απαράλλαχτες τετριμμένες κιτς ερμηνείες

το πρώτο που λέγεται σαν απάντηση στα παραπάνω είναι πως τα δίκτυα και τα εργαλεία τους διατίθενται ελέυθερα και είναι ανοιχτά για τον καθένα, όπως το σφυρί φτιάχτηκε για τον καθένα. Οπότε να προσέχουμε να μη μπερδευόμαστε και λέμε οτι το σφυρί φταίει για την κιτς τετριμμένη αισθητική της πόλης. Αυτά για το σφυρί και τη πόλη τα ξέρουμε είναι παληά παμπάλαια. Το πρόβλημα είναι και ήταν πάντα αλλού. Οτι το σφυρί και όποιο εργαλείο γίνεται αμέσως εργαλείο των εργολάβων. Οι εργολάβοι ορέγονται νάχουν αποδοτικά σφυριά. Και τα σφυριά με τη σειρά τους ανταγωνίζονται ποιο είναι το αποδοτικώτερο. Αυτό είναι το παμπάλαιο πρόβλημα των σφυριών όπως και των εργαλείων των γλωσσών και της αισθητικής. Ας το αφήσουμε λοιπόν αυτό το γνωστό περι του άδολου σφυριού. Τα σφυριά και η αισθητική και οι γλώσσες παράγονται για να εξυπηρετούν. Αν αρχίσουμε να βλέπουμε μέσα από τα πράγματα, δηλαδή τι υλικό μαζεύεται κάτω απ το griots blog tag, τότε εύκολα μπορούμε να καταλάβουμε τι εξυπηρετεί το κάθε εργαλείο. Και μπορούμε ακόμη και να μάθουμε πως να σχεδιάζεται το καθένα σφυρί, η καθεμιά γλώσσα και αισθητική ώστε να εμπνέει. Να ανοίγει ορίζοντες να προκαλεί σε έργα από ανεξέλεγκτες εκφράσεις.
Με γνωστές γενικότητες του στύλ «τα εργαλεία είναι ελεύθερα να τα χρησιμοποιεί ο καθένας
όπως γουστάρει» και όποιος δεν τα χρησιμοποιεί όπως γουστάρει δικό του είναι πρόβλημα, είναι σα να λέμε πως και οι τράπεζες φτιάχνονται έτσι ώστε και για να τις σπάμε ή πως οι εφημερίδες φτιάχνονται έτσι και για να σκουπίζουμε τα τζάμια . Ας μην αφηνόμαστε στη παράνοια που γεννά η ασφυξία των φτωχών εργαλείων ;)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: